2012. november 28., szerda

Charlotte Bronte | Jane Eyre

 Ahogy rátaláltam: Nagynéném kedvenc könyve.
 Tartalom: A regény címszereplője koldusszegény árvalány, akit nagynénje nevel. Kapcsolatukat számos konfliktus tarkítja, így Jane idővel egy nevelőintézetbe kerül Lowoodba. Az állandó koplalás és hideg, valamint az intézet rideg, szigorú szabályai nem könnyítik meg az érzékeny, szeretetre éhes kislány helyzetét. Kis idő elteltével azonban barátokra tesz szert, ez erőt ad neki a benti élethez és a tanuláshoz is, olyannyira, hogy hamarosan osztályelső, majd évek múltán tanítónő lesz. Ezt az állását feladja, amikor nevelőnőnek szegődik Mr. Rochesterhez, annak kislánya mellé. Itt nyugalomra és elfogadásra lel, sőt szerelemre is, de egy felfedezésre váró titok árnyékot vet minderre… 
Az árnyalt, finom jellemábrázolás, a pompás stílus és szerkesztés méltán biztosítja a regény előkelő helyét a világirodalom klasszikusai között és az Olvasók szívében egyaránt.
 Vélemény: Félve vettem kezembe ezt a könyvet, mert általában nem olvasok klasszikusokat. És lám mégis tetszett. Nagyon érdekes történet. Már kétfajta filmváltozatot is láttam és mindkettőből hiányzott valamelyik epizód. A könyv sokkal jobb volt, minta az eddig látott feldolgozások. Jane-t nagyon szerettem, bár sok döntésével egyáltalán nem értettem egyet. Mint azt sokan tudják Mr. Rochester rajta van az 50 legjobban utált karakterek listáján, de én ezzel nem értek egyet. Inkább St. John-nak lenne ott a helye. Amikor szerelmet vallott Jane-nek úgy olvadoztam, ahogy sohasem gondoltam volna! Amikor elváltak azóta folyamatosan bőgtem. És olyan szép vége lett! Egyik kedvenc könyvem, aminek a vége is jó lett. Olyan szép párost alkotnak!:
 -Csúf vagyok Jane?
 -Nagyon. Mindig is az volt.
 -Puff neki.
 Szavazat: 5/5 *Kedvenc*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése