2013. január 1., kedd

Kendare Blake | Vérbe öltözött Anna

 Ahogy rátaláltam: Eddig csak jót hallottam róla, és azt is, hogy Supernatural-fanoknak (magyarul Odaát) kötelező. Mivel a legkedvencebb sorozatom adok a könyvnek egy esélyt. Milyen jól tettem! :)
 Tartalom: „Bejáratott kis történet lenne egy fiúról és egy lányról, ha a fiú nem megrögzött kísértetvadász, és ha a lány nincs arra kárhoztatva, hogy egy házban legyen az általa meggyilkoltakkal. Mondanom sem kell, Cas és Anna a kedvenc párosom. Biztos, hogy újraolvasom a könyvet.” 
Holly Black, a New York Times bestsellerírója

„Imádom Cast! Lenyűgőző, magával ragadó a világa, és olyan eleven! Hagyd égve a villanyt, ha leteszed a könyvet, mert ez a történet harapós! Méghozzá nem is akármennyire.” 
Stacey Kade, a Ghost and the Goth sorozat szerzője

„Könnyen lehet, hogy a Vérbe öltözött Anna az egyik kedvenc könyvem lesz, mert épp olyan, amilyenre vágytam: elképesztő, lehengerlő, lélegzetelállító, könyörtelen és hideg, mint a halál. Élek-halok az ilyen történetért!” 
Courtney Allison Moulton, az Angelfire szerzője


„A Vérbe öltözött Anna rafinált mese, amelynek hőse halottakat öl, de félig-meddig szerelmes a halálba. A történet végére te is így érzel, kedves olvasó!” 
New York Times

 A 17 éves Cas Lowood szokatlan hivatást választ: halottakat öl. 
 Így tett az apja is, míg el nem pusztította egy kegyetlen kísértet. Cas apja rejtélyes fegyverével, az athaméval együtt a rendkívüli képességet is örökölte, ezért mozgalmas életmódra rendezkedik be boszorkánykodással foglalkozó mamájával és Tybalt, a szellemek jelenlétét megérző macska társaságában. A fiú a helyi mendemondákat és a titokzatos események hírét követve nyomoz az élőkre veszedelmes, vérszomjas és bosszúálló holtak után, hogy ártalmatlanná tegye őket. 
 Így érkeznek meg egy ontariói kisvárosba, Thunder Baybe, ahol a vérbe öltözött Anna szedi áldozatait. Cas azt hiszi, szokványos esettel áll szemben. Csakhogy a több évtizeddel ezelőtt meggyilkolt, hófehér, vérrel pettyezett csipkeruhában kísértő, örökké 16 éves Anna senkinek sem kegyelmez, aki átlépi egykori otthona, a régi, elhagyott és elátkozott ház küszöbét…
 Vélemény: Olvasás közben olyan érzésem támadt, mintha Supernatural-ból néznék egy tini-kiadást. Ami nem vett le a könyv minőségéből. A Supernatural hasonlóságokon csak mosolyogni tudtam. (régi kocsik, Rolling Stones, elvesztett apa, nagy erővel bíró kés, Cas(tiel) stb.). Sok karakter kellemes csalódás volt, mint például Carmel. Azt hittem, hogy csak egy töltelékszereplő lesz, akinek a képességei a hisztinél és a sikoltozásnál megrekednek. Thomas is csak az első találkozásnál volt olyan mindenlében kanál. Voltak akik rettentően idegesítettek. Ilyen volt például Will és Chase, az izomagyúa, ahogy magamban elkönyveltem őket. A felnőttek nagy része kevesebbet szerepel a könyvben, mint a tinik de, hogyha szerepeltek annak volt oka, nemcsak álltak és titkolóztak, mint az oly' sokszor előfordul egy YA-s könyvben. A kedvenc felnőtt szereplőm Morfran volt. Még a keveset szereplő karaktereknek is meg volt adva a személyiségük, nemcsupán volt pár jellemvonásuk, plusz maximum egy különcség, és kész. Annát nagyon sajnáltam, amikor kiderült róla, hogyan halt meg. Teljesen ledöbbentem és elborzadtam, aminek örültem is meg nem is. Örültem, hogy sikerült nyomot hagynia és átlépnie az 
ingerküszöbömet, ami mai világban csak keveseknek sikerült. Pluszpont, hogy nem lett túlírva és ezzel elképzelhetetlenné téve. Voltak részek, ahol még én is nagyon féltem és szükségem volt egy lámpára. De még ezek a jelenetek sem voltak nevetségessé és megcáfolhatóvá írva. Így a könyv nem vált egy vacak horrorfilmmé. A kés és Cas apjának a történette megdöbbenett, mert erre a fordulatra rémálmomban sem gondoltam volna, kicsit félelmetes is volt. Spoilerveszély! Főleg amikor megette szegény Tybalt-ot.:(( 
 Spoilerveszélyvége! A végére meg azt vettem észre, hogy tátva maradt a szám. Közel sem mindennapi történet és emellett nem kiszámítható. A szereplők nagyon jól ki lettek dolgozva és a a vége után azonnal kényszert érzel majd a folytatásra. (Tapasztalat :)) ) Romantikára vágyók ne számítsanak nagy összeborulásokra a románc szerintem lassan és természetesen fog kialakulni ennél a cseppet sem természetes párnál. Nincsen háromnaputánmeghalnákérted. A szereplők megelevenednek a képzeletedben.
 Szavazat: 5/5* Kedvenc
Kapható a könyvesboltokban a második rész: Rémálmok lánya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése