2013. január 9., szerda

Mary E. Pearson | Az imádott Jenna Fox

 Ahogy rátaláltam: Nem hiszem, hogy elolvastam volna, ha nem böngészem át az értékeléseit.
 Tartalom: A 17 éves Jenna Fox felépülőben van egy borzalmas balesetből, amelynek következtében egy éven át kómában feküdt. A balesetet megelőző életéből semmire sem emlékszik. Szülei átadják neki a családi videótárat, s a filmek láttán előtörnek az emlékképek. Csakhogy felmerül benne a kétség: a saját emlékeiről van-e szó? És miért nem hajlandó beszélni vele a balesetről a család egyetlen tagja sem? Jenna kíváncsisága egyre fokozódik, miközben rájön, hogy hazugságok hálójában vergődik. Ki kell derítenie az igazságot, bármi áron...
"Csodálatosan vegyíti a sci-fi, az orvosi témájú thriller és az ifjúsági irodalom hagyományait."-School Library Journal
"Rendkívül nagy hatású, elgondolkodtató és megindító – egyszerűen zseniális.”-Teen Book Review
 Vélemény: Valami igazán elsöprőre, megindítóra és zseniálisra gondoltam a borító és a fülszöveg alapján, és sajnos csalódnom kellett. Néhol nem is érdekelt a történet folyama, csak úgy néztem a betűket és nem olvastam. Véleményem szerint több izgalom és sokkal több cselekmény kellett volna ebbe a regénybe. Így csak egyetlen dologról szólt, amin (őszintén szólva) én nem lepődtem meg. Jenna szüleit őnzőnek tartom, mert szerintem ez a köztes állapot sokkal borzalmasabb a halálnál. Képzeld el, hogy sírva ébredsz, de nem tudod, hogy miért; képzeld el, hogy semmit sem tudzs önmagadról sem, nemhogy a családodról; a nagymamád elítél, azért amivé lettél; és végig kell nézned a saját örökké elveszett énedet, amiről tudod, hogy soha többé nem kaphatod vissza. Mert a volt énednek te külön része vagy, csak 10%-ban vagy régi. És még ezekhez társul, hogy öröké fogsz élni és a társadalom rendje szerint neked halottnak kellene lenned. Folyton csak keresed önmagad, mert az anyád azt akarja, még ha ki nem is mondja. Szerintem ez borzalmasabb a halálnál.
 Viszont a főszereplő legalább a közepe táján kezdd megvilágosodni és kitörni a korlátai közül. Egészen meg is kedveltem ezért. Lázadó és közben nem is értelmetlenül nyafog. 
 Szerintem a történet tökéletesen lett lezárva, nem értem, hogy miért lett folytatása, bár érdekel miről szólna.
 Szavazat: 5/3
Kedvenc jelenetem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése